PROGRAMM 2021
Pühapäeval, 3. oktoobril tähistame Ekraanivaba päeva.Selleaastase päeva sõnum on "Tõsta pilk!", millega kutsume üles kõiki nutiseadmest kõrgemale vaatama ning panema tähele, mida ilusat pakub meile ümbritsev. Mida me märkame?
Teritame värsket pilku koolimajas terve nädala, alustades esmaspäevast, 27. septembrist. Õpilased saavad aatriumisse paigutatud vahenditest meisterdada endale prillid, mis aitavad neid "tõstetud" pilgu läbi maailma märgata.
Ekraanivaba päeva eelsel nädalal (27.09. - 1.10.) paneme aatriumis kokku näitusi, mis aitavad meil märgata meid ümbritsevat loodust. Iga päev rõõmustab aatriumis silma sügise ilu.
Esmaspäev - lilled
Teisipäev - juurviljad, puuviljad
Kolmapäev - SPORDIPÄEV - täpsem info meie liikumisõpetajalt Tarmolt eraldi kirjana.
Neljapäev - seened, samblikud, lehed
Reede - käbid, kastanid, tammetõrud, oksad ja MUUSIKAPÄEV - tänavamuusikud meie majas.
Samal päeval, 27. septembril, toimub koolimajas kell 15.15 arutelu-vestlusring neuroteadlase Jaan Aruga, kus räägitakse ekraanimaailmast ja selle mõjust meie ajule.
Aatriumis toimuvas vestluses saavad osaleda kõik Zoomi lingi abil ning esitada kirjalikult vestlusesse küsimusi, mille edastab ja suunab arutellu meie füüsikaõpetaja ning gümnaasiumiosa juht Oleg Shvaikovsky.
«Me ei peaks võitlema nutiseadmete vastu, vaid me peaks võitlema laste ajude eest,» rõhutab Jaan Aru, kes soovitab võimalusel nutiseade lapsele tutvustamata jätta. «Lapse aju on imeline, sest ta suudab õppida, mängida ja maailmast rõõmu tunda. Nutiseadmed on laste ajude jaoks liiga võimsad ja teevad ajuga midagi sarnast nagu heroiin täiskasvanu ajuga,» selgitab Aru.
Nädala jooksul suunavad õpetajad veidi enam tähelepanu tegevustele, mis aitavad õpilasi leida enam ideid väljaspool ekraani tegutsemiseks. Tutvustatakse paarikümne aasta taguseid ja vanemaidki palli- ja mõttemänge.
Samuti leiab meie veebilehelt https://fond.pjk.ee/ekraanivabapaev/blogi blogipostitusi, mis pärinevad meie õpetajate, lapsevanemate ning õpilaste sulest.
Neljapäeva hommikul tuleb 1.-3. klassi lastele rääkima kunstnik, kes kõneleb märkamisest kunsti kaudu.